Sisustus Askel
– sisustamisen iloa

Palvelumuotoilu

Palvelumuotoilu on hyvä työkalu toimivuuden suunnitteluun. Palvelumuotoilu tarkoittaa käyttäjälähtöistä suunnittelua ja kehittämistä tiettyjä menetelmiä käyttäen tietyn palvelumuotoiluprosessin mukaisesti.



Palvelumuotoiluprosessi


Käyttäjäymmärryksen keruu
Havainnointi, kyselyt, haastattelut



Ongelman valinta
Käyttäjäymmärryksestä valitaan tietty ongelma, mitä ruvetaan ratkomaan




Ideointi
Ideointityöpajat




Idean valinta
Valitaan tietty idea, mitä ruvetaan kehittämään



Prototyyppi
Tehdään ideasta prototyyppi



Prototyypin testaus
Testataan prototyyppi ja kehitetään sitä edelleen



Toimiva lopputulos



Kaikissa palvelumuotoilutapauksissa ei tarvita jokaista vaihetta.